Tegenwoordig zie je heel weinig jongeren op kunstbeurzen en conferenties. Ga eens voor jezelf na welke leeftijdsklasse mensen je het meest ziet op dit soort evenementen. Oudjes, ja. De reden daarvoor is, dat de meeste conferenties, beurzen niet opgezet zijn voor jongeren. De industrie accepteert de groeiende terugtrekking van jongeren en culturele instellingen. Musea, kunstgalerijen en erfgoedsites worstelen vaak om jongeren door hun deuren te lokken, zonder de leiding van een leraar of een ouder. Culturele instellingen zijn zich van dit probleem bewust en proberen in toenemende mate een beroep te doen op jonge, vaak moeilijk bereikbare doelgroepen. Hier volgen enkele soortgelijke ideeën over wat kunstorganisaties kunnen doen om meer jonge mensen te interesseren en te betrekken in kunst. Scholen zijn ook een geweldige manier om informatie te krijgen over de evenementen of clubs voor jonge mensen.

Maak evenementen toegankelijk
Ik denk dat de belangrijkste manier om jonge mensen in de kunst te betrekken, is door gebeurtenissen fysiek en mentaal toegankelijk te maken. Een van de beste dingen die organisatie kunnen doen, is geld verschaffen voor reizen van en naar vergaderingen, waardoor het toegankelijk wordt voor jonge mensen. Dit is een heel belangrijk aspect bij het betrekken van jonge mensen, omdat het betekent dat zij en hun ouders zich geen zorgen hoeven te maken over het geld dat het zou kosten om van en naar de vergaderingen of conferenties te komen.

Deel evenementen via scholen
Dit is de beste manier om jonge mensen te informeren over kunstevenementen en kunst in het algemeen. Op de school moet er een geweldige kunstafdeling zijn, die een groot aantal verschillende kunst evenementen organiseert om alle getalenteerde mensen op de school te krijgen. Scholen moeten elk jaar een ongelooflijke show en workshops geven met betrekking tot de talent dat zij in het schooljaar hebben ontwikkelt. Op de workshops moeten de leerlingen ook de kans krijgen om van beroemde kunstenaars tips en trucjes te krijgen.
Scholen zijn ook een geweldige manier om informatie te krijgen over de evenementen of clubs voor jonge mensen. Dit kan gedaan worden door contact op te nemen met de school en hen te vragen om een ​​e-mail te sturen, waarvan ik denk dat het zeer effectief is. Organisaties moeten ook vragen om een vergadering in te gaan en te spreken over wat de organisatie doet. Dit is een veilige manier om jonge mensen te laten weten wat je als organisatie doet en een zeer effectieve manier van gratis marketing die gegarandeerd wordt gezien en gehoord door jouw doelgroep.

Praat eerst met jongeren
Marketing op jonge mensen op sociale media kan behoorlijk lastig zijn om te doen, want internet is zo’n enorme ruimte en het is moeilijk om te weten of je bericht wordt bekeken. Gesponsorde berichten (bijvoorbeeld op Facebook) werken heel goed als ze in het oog springen en aantrekkelijk zijn, omdat ze gegarandeerd op hun nieuwsfeeds terechtkomen. Dit moet echter voorzichtig gebeuren. Als je van plan bent om een ​​gesponsorde advertentie op Facebook of een ander platform voor sociale media te plaatsen, is het een goed idee om met jongeren te praten over wat je het eerst opdraagt. Sommige van de advertenties die ik heb gezien, hebben duidelijk geen inbreng van jonge mensen gehad en zijn echt ontmoedigend geweest, omdat ze hebben geprobeerd cool en trendy te zijn, maar het niet hebben gedaan. Het is zo belangrijk om jonge mensen bij elk aspect te betrekken.

Geef leerlingen de mogelijkheid om beter te worden
Te vaak denken studenten dat artistiek zijn of het kunnen tekenen een talent is dat aangeboren en niet geleerd is. Zeg tegen studenten dat het vermogen om te creëren voortkomt uit passie, verlangen en veel oefenen. Leer hen dat artistiek geschoold zijn vergelijkbaar is met atletisch of muzikaal vaardig zijn. Deze mensen bouwen hun vaardigheden op door goede werkgewoonten te oefenen en te ontwikkelen. Verduidelijk dat begrip ‘vaardigheid’ en ‘talent’. Het betekent een passie voor kunst, of een verlangen naar kunst. Bespreek hoe je oefent, waar je enthousiast over bent en daarom gemotiveerd bent om beter te worden.