POS-materiaal is een belangrijk onderdeel van elke goed uitgeschreven marketingplan. Point-of-sale materiaal vind je in winkels en hebben als doel jouw verkoop en omzet te vergroten. Pos-materiaal wordt op zeer strategische wijze gemaakt, zodat het klanten “dwingt” om de laatste aankopen te doen. Elk reclamebord, display of plafondhanger die je in de winkel ziet is niet zomaar daar geplaatst. Het is speciaal ontworpen om klanten aan te trekken en de verkopen te verhogen.

Pos-materiaal kun je niet zomaar maken. Het moet goed ontworpen worden en strategisch gelegd worden. Elke kleur, tekst en lettergrootte wordt vooraf goed bepaald. POS-materiaal wordt gemaakt in samenhang met jouw bedrijf visie, missie, doelstelling, kernwaarde, het logo etc. Soms zie je op banners quotes van artiesten in plaats van het adres en telefoonnummer van het bedrijf. Een quote is soms de beste manier om iemand te motiveren om iets te kopen. Da Vinci heeft zoveel quotes zijn levenslang geschreven, dat die tegenwoordig in de marketing gebruikt worden.

Wie is Da Vinci?

Leonardo Da Vinci werd beschouwd als een eenmansmachine (iemand met een breed scala aan vaardigheden). Hij was de ultieme genie of renaissanceman uit de geschiedenis, wiens werk zich uitstrekte over uitvinden, schilderen, beeldhouwen, architectuur, wetenschap, muziek, wiskunde, techniek, literatuur, anatomie, geologie, astronomie, plantkunde, schrijven, geschiedenis en cartografie. Hij zou waarschijnlijk net zo goed zijn geweest in marketing. Deze quotes motiveren je niet alleen als marketeer, maar ook als mens. Ga dan maar eens na hoe het je als klant kan beïnvloeden, wanneer je bezig bent te winkelen.

Hoe kan je Da Vinci’s quotes als POS-materiaal gebruiken?

Da Vinci’s quotes zou je niet zelf in jouw marketing kunnen integreren. Je hebt de hulp van een professioneel reclamebureau nodig. Een reclamebureau zal niet alleen de quotes integreren in jouw POS-materiaal, maar kan jouw Pos-materiaal ook meteen bedrukken. Echte marketeers weten precies welke quotes ze moeten gebruiken voor jouw specifieke doelgroep. De quotes van Da Vinci kan je laten bedrukken op pennen, tezamen met de naam van jouw merk. Andere POS-materiaal die een reclamebureau voor je kan ontwerpen zijn:

  • Banners,
  • Displays,
  • Plafondhangers,
  • Vloerstickers,
  • Raamstickers,
  • Schapsstroken
  • Kubussen en nog veel meer.

Het enig wat jij moet doen is een professioneel reclamebureau inhuren en duidelijk aangeven wat je doet en wat je wilt bereiken met het POS-materiaal.

Wat is het doel van POS-materiaal?

Goed gemaakt POS-materiaal heeft als doel om klanten te verleiden om jouw product te kopen, omdat ze al in de winkel zijn om iets te kopen. Een goed geplaatst POS-display fungeert als een slimme advertentie en heeft waarschijnlijk meer effect op de klant om dat product daar te kopen. Als kopers al een aankoop doen, is de kans groter dat ze iets nieuws aan hun winkelmandje toevoegen. Veel aankopen zijn vaak niet gepland, vooral in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie, wat betekent dat effectieve verkooppunten en marketing een diepgaand effect hebben op de verkoop. En met een quote van Da Vinci, maak je de zoektocht van zo een shopper compleet.